Ein echtes Schnäppchen und oberselten dazu:
Music of Yes: Structure and Vision in Progressive Rock
http://cgi.ebay.de/Music-of-Yes-Structu ... 2eb412c7cc
US $13,39 (ca. EUR 9,42) Sofort-Kaufen
Versand: US $10,99 (ca. EUR 7,73) - Standard Int'l Versand
(Leider kein Bild enthalten oder parat.)
Artikelmerkmale - Belletristik & Sachliteratur
Zustand: Gut: Buch, das gelesen wurde, sich aber in einem guten Zustand befindet. Der Einband weist nur sehr geringfügige Beschädigungen auf, wie z.B. kleinere Schrammen, er hat aber weder Löcher, noch ist er eingerissen. Bei gebundenen Büchern ist der Schutzumschlag möglicherweise nicht mehr vorhanden. Die Bindung weist geringfügige Gebrauchsspuren auf. Die Mehrzahl der Seiten ist unbeschädigt, das heißt, es gibt kaum Knitter oder Einrisse, es wurden nur in geringem Maße Bleistiftunterstreichungen im Text vorgenommen, es gibt keine Textmarkierungen und die Randbereiche sind nicht beschrieben. Alle Seiten sind vollständig vorhanden. Genauere Einzelheiten sowie eine Beschreibung eventueller Mängel entnehmen Sie bitte dem Angebot des Verkäufers. Alle Zustandsdefinitionen aufrufen– wird in einem neuen Fenster oder auf einer neuen Registerkarte/einem neuen Tab geöffnet... Mehr zum Thema Zustand Autor: Bill Martin
Herausgeber: Open Court Pub Co ISBN-10: 0812693337
Genre: Darstellende Künste ISBN-13: 9780812693331
Genre: -- Format: Taschenbuch
Sprache: Englisch Erscheinungsjahr: 1996
Eigenschaften: --
Detaillierte Informationen zum Artikel
Details
Series: Feedback - The Series in Contemporary Music
Size
Length: 272 pages
Height: 9.3 in.
Width: 6.3 in.
Thickness: 0.8 in.
Weight: 17.6 oz.
Publisher's Note
An analysis of the popular culture of the 1960s and 1970s that focuses on progressive rock and the artistic aspirations of bands like Yes who fit the genre
Yes is one of the most creative groups from the progressive rock period. In the early 1970s, Yes evolved into a visionary, virtuoso band, producing a series of adventurous, controversial, and difficult works. In this pathbreaking book, wholly devoted to the serious discussion of a rock group's oeuvre, Bill Martin follows the trajectory of Yes from the group's formation in 1968 to the present, with a special focus on what Martin calls Yes's "main sequence" - from The Yes Album (1971) to Going for the One (1977). Professor Martin situates Yes within the utopian ideals of the 1960s and the experimental trend initiated by The Beatles, then developed by such groups as King Crimson, Jethro Tull, Pink Floyd, and Emerson, Lake, and Palmer. Although sometimes critical of Yes's work, Martin defends Yes against their supposed blissed-out over-optimism and their departures from blues orthodoxy. Drawing upon the thinking of Adorno and Marcuse, Martin demonstrates the power of Yes's Romantic, utopian, Blakean, ecological, multicultural, and feminist perspectives, showing how the vision which unifies these is developed though extended and sophisticated musical creations.
Industry reviews
"Long-winded" and "pompous" are derisions routinely leveled against Yes, the kings of "avant-rock," and they often apply to this examination of the band's music by social theorist Martin (philosophy, DePaul Univ.). The author fulfills the dream of any Yes-fanatic by waxing philosophic about the group's entire recorded output, focusing on their "main sequence" of albums from The Yes Album (1971) through Going for the One (1977). Martin goes to great pains to explain the importance of Yes's "vision" and argues his own interpretations of their music and lyrics in excruciating detail. Unfortunately, he offers little external evidence to support his musings; nor is the coverage broad enough to be a useful work on the progressive rock movement as a whole. Having little appeal to those not Yes-obsessed, this book is unnecessary for all but the largest popular music collections. General readers may be more tempted by Yesstories: Yes in Their Own Words (St. Martin's, 1996). Lloyd Jansen, Stockton-San Joaquin Cty. P.L., Cal.
Ives